HR max:153 ( 82%)
Rower:szarak

2 zamki - Wassenburg i Ansberg

Poniedziałek, 27 lipca 2015 · dodano: 25.08.2015 | Komentarze 0

Poniedziałkowy poranek rozpoczynamy od większych zakupów i skorzystania z internetu w miejscowym office du tourisme. Później zamiana samochodu na rower i jedziemy zwiedzać okoliczne pagóry, bo pogoda lekko niepewna. Startujemy przez Oberbronn, ale wybieramy inną ścieżką niż zamierzaliśmy i terenem podjeżdżamy na przełęcz. A można podjeżdżać asfaltem... nawierzchnia przy slickach 1,5' ma niebagatelne znaczenie, aczkolwiek muszę stwierdzić, że miejscowe lasy są dobrze przebieżne i większego bieżnika brakuje tylko czasami. Stamtąd fantastycznym singielkiem lecimy do zamku Wassenburg. Co prawda to tylko ruiny, ale bardzo efektowne. Zamek dawniej opanowali rabusie,łupiący miejscowych na tutejszych szlakach, są tu również ruiny świątyni Merkurego. Z Wassenburga wracamy na przełęcz, zaliczamy jeszcze po drodze dwie inne przełęcze (których nazw nie pamiętam), by dotrzeć do zamku Ansberg. Z wieży roztacza się podobno super widok, ale niestety zamek jest zamknięty ze względów bezpieczeństwa. Resztki metalowych schodów walających się pod skałą świadczą o tym, że nie jest to jedynie czcze ostrzeżenie i że czasem lubi się coś ukruszyć. Z Ansbergu kierujemy się szybkim zjazdem do Philippsbourga, skąd dolinką wracamy na camping. Końcówkę również próbujemy terenowo i podjazd do domu z Zinswiller okazuje się znacznie lepszy niż męczenie się po asfalcie.